The Southern Ride - Reisverslagen van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu The Southern Ride - Reisverslagen van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu

The Southern Ride

The Southern Ride is een 14 daagse motorreis door het zuiden van Noord Amerika. Deze zogenaamde muziekroute die begint en eindigt in Atlanta. Vanaf Atlanta gaat de reis naar het zuiden naar Pensacola aan de Golf van Mexico. Vandaar naar het westen via de Gulf Shores naar New Orléans.
Daar wordt de schitterende Mississippi rivier gevolgd naar het noorden richting Vicksburg, Clarksdale en Memphis waar Craceland, het imposante landhuis van Elvis Presley, wordt bezocht.
Vanuit Memphis gaat de reis verder via Fayetville naar Nashville, de stad van de Country muziek. Vervolgens door de bossen naar de Cumberland Falls in de staat Kentucky. Ook wel de Niagara van het zuiden genoemd.
Na een stop in Williamsburg gaat de reis de volgende dag verder naar Robinsville. Dwars door de Smokey Mountains via de Tail of the Dragon, een weg met maar liefst 318 bochten in 11 mijl.
De laatste motordag gaat door de uitlopers van de prachtige Smokey Mountains terug naar Atlanta.