Dag 12, van Williamsburg naar Robbinsville. - Reisverslag uit Robbinsville, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu Dag 12, van Williamsburg naar Robbinsville. - Reisverslag uit Robbinsville, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu

Dag 12, van Williamsburg naar Robbinsville.

Door: Freerk

Blijf op de hoogte en volg Freerk

06 April 2016 | Verenigde Staten, Robbinsville

Vandaag de bergen in, het echte motorrijden. Eerst naar Knoxville. Alhoewel de zon al scheen, was het erg koud op de motor, zo'n 5 graden. Omdat ik vingerhandschoenen draag met halve vingers waren mijn vingertoppen na 10 minuten rijden voor mijn gevoel bevroren. Bij de eerste stop begonnen ze pijnlijk te tintelen. Gelukkig heb ik van de chauffeur van de bezemwagen zijn winterhandschoenen mogen lenen en daarna ging het prima.
Voor het eerst van mijn leven ben ik letterlijk in Tennesee over de "clinch" gegaan (de rivier).
Vanuit Knoxville verder naar het zuiden via de Hw 129 naar het Nationaal Park Great Smokey Mountains, het meest bezochte park van Amerika. De naam komt van de nevel die vaak over de toppen van de bergen hangt. Aan de westkant van het park ligt een asfaltweg van 11 mijl, 17,6 km, wat The tail of the Dragon wordt genoemd. In dit stuk weg, dat door de bergen loopt, liggen 318 scherpe bochten. De bochten volgen elkaar snel en ongenadig op. Voor elke motorrijder een adrenaline producerende uitdaging. Dat het fout kan gaan blijkt uit "The Tree of Shame".
Deze boom staat bij het begin/eindpunt van The Dragon Tail en hangt vol met onderdelen van motoren die op deze route onderuit zijn gegaan omdat ze de limiet van hun kunnen hebben overschreden. Vlak voor het eindpunt van The Dragon Tail passeerden we de staatsgrens van Tennessee naar North Carolina. Langs snel stromende rivieren en wegen met minder scherpe bochten naar Robbinsville gereden.
Het was een uitdagende dag, hard werken maar alleszins de moeite waard.

  • 06 April 2016 - 12:48

    Annemarie Hamster:

    Geweldige prestatie Freerk!
    Maar liefst 318 bochten.......concentratiesport! Dat is even iets anders dan 4x4 rijden!
    Wij hebben in Goegab(ten zuiden van Namibië ) een 4x4 trail gereden.....ik ben uitgestapt.....te spannend......dan maar liever een stukje lopen!
    Fijn dat je iedere dag een internetverbinding hebt......this is Africa....
    Take care♡♡

  • 06 April 2016 - 14:03

    Egidia:

    Hallo freerk, Ik begrijp dat jij het er zonder kleerscheuren vanaf hebt gebracht! Wat een geweldige ervaring, elke dag weer, en wat is Amerika toch mooi. Dat park (great smokey mountains) ken ik niet. Ik neem aan dat je straks ook weer een foto-album maakt van deze tocht. Ben benieuwd!

  • 06 April 2016 - 16:48

    Marianne:

    Wat een spannende rit! Gelukkig hoefde jij geen onderdelen in de boom achter te laten!
    kijk trouwens ook weer uit naar het foto album van deze reis!

  • 06 April 2016 - 17:36

    Rob&Marianne:

    Wat een stoere onderbuurman hebben wij toch ... geconcentreerd door 318 bochten op DIE motor ... wat een lef. Moet er niet aan denken..... petje af. Geniet er nog maar van de laatste dagen ...

  • 06 April 2016 - 19:52

    Henk Hamster:

    Weet je ook weer eens op je ouwe dag wat werken is en als je maar niet met jezelf in de clinch lag.
    Kouwe jatten aan mijn lijf daar ril ik van (liedje van Astrid Hijg) ik doe wat ik doe!!
    Broeder het lijkt mij allemaal geweldig, wat mooi dat je dit nog kan doen. Geweldig!!
    Ik heb ook geweldig nieuws, de zaak is nu definitief afgerond, het schip is binnen gevaren.
    Weer een reden om een fles bubbels open te trekken.
    Broeder doe de laatste dagen nog voorzichtig en gedraag je naar je leeftijd.
    Keep on rolling

  • 06 April 2016 - 21:33

    Eltjo:

    He Pa! Mooi reisverslag weer. En die Streetglide staat je goed! Mooie fiets.
    Misschien zie ik je vrijdagochtend nog even. Ik vertrek namelijk vanuit Den Bosch (bij jullie om de hoek) voor een 3-daagse rit door de Ardennen. Ja, ja.... ik weet het, onderaan beginnen. Ik zie het maar als een voorproefje voor het echte werk. Geniet van de laatste paar dagen en tot snel! Laters! Eltjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freerk

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 21020

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 07 April 2016

The Southern Ride

20 Augustus 2014 - 10 September 2014

Route 66

Landen bezocht: