Dag 3, van Montgomery naar Pensacola - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu Dag 3, van Montgomery naar Pensacola - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu

Dag 3, van Montgomery naar Pensacola

Door: Freerk

Blijf op de hoogte en volg Freerk

28 Maart 2016 | Verenigde Staten, Pensacola

Om 8.00 uur vertrokken naar het zuiden over de Hw 331 en de Hw 29 naar Pensacola in Florida. We waren net 10 minuten onderweg toen de zonvloed losbarstte. Het water kwam met bakken uit de hemel. Ruim 300 km hebben we in de stromende regen gereden wat bijzonder inspannend was. De wegen waren spekglad geworden door gelekte olie en slijtage rubber van de autobanden. Vooral de wegmarkeringen moest je ontwijken want daar kon je gewoon op wegglijden. Dit gebeurde onderweg 2x maar beide motorrijders wisten de motor overeind te houden. Om 12.30 uur reden we bij Flomaton Florida binnen en werden in de stromende regen verwelkomd met het bord " Welcome in Florida the Sunshine State". Ik dacht in mijn regenpak waardoor het water via de ritsen langzaam naar binnen sijpelde, an m'n r..t met je Sunshine State. Gelukkig was het stil op de wegen omdat het Easter Sunday was en de Amerikanen massaal ter kerke waren getrokken. Overal onderweg zag je, zelfs bij de kleinste buurtschappen, houten kerkjes van de First Babthisten, de Babthisten, de Methodisten de Jehova getuigen en meerdere, mij onbekende, kerkgenootschappen. Ik was jaloers op al die gelovigen, zij zaten heerlijk droog.
Om drie uur 'smiddags reden we in Pensacola het Naval Air Station binnen waar het National Naval Aviation Museum is gevestigd. Een enorm terrein met grote hangars waarbinnen nagenoeg alle Marine vliegtuigen en helikopters worden geshowd vanaf de oprichting van de marine luchtvaart in begin negentienhonderd tot heden. Een indrukwekkende verzameling met oa de maanlander Lunar en de Presidentiële helikopter.
Toen we na anderhalf uur weer buiten kwamen wachtte ons een grote verrassing. Het regende niet meer en konden we zonder regenkleding met af en toe een zonnetje, genieten van het uitzicht op zee voor zover dit niet werd gehinderd door de grote hotels.
Na een uur langs de kust te hebben gereden over de Perdido Boulevard kwamen we bij ons hotel vlak bij het Gulf State Park.
In het restaurant tegenover ons hotel heb ik een salade met gefrituurde alligatorstaart gegeten. Het was best lekker en het smaakte een beetje naar kip.

  • 28 Maart 2016 - 13:42

    Rob&Marianne:

    Spannende rit ... gelukkig goed aangekomen en met smaak de gefrituurde krokodillenstaart gegeten ... benieuwd waar de staart naar smaakt ?!? Mooie volgende reisdag.

  • 28 Maart 2016 - 13:59

    Kees Van De Pol:

    Hallo Freerk,

    Wil je voortaan niet meer van die lelijke woorden gebruiken in je verslag, ook niet met puntjes. Je weet Big Brother is watching you en ze hebben je zo in de gaten. Was dit overigens de eerste keer dat je in de regen hebt gereden? Was vorige keer alles droog? Als ik me goed herinner zit je nu in de "Panhandle". Daar zijn wij destijds ook doorheen gereden met de camper. Hopelijk blijft het de rest van je reis droog, want dat lijkt me op de motor toch veel leuker. Ik weet niet hoever jullie naar het zuiden van Florida doorrijden, maar wij zijn daar ooit weggevlucht vanwege de muggen. Dat kan overigens wel in een ander jaargetijde zijn geweest. We wensen je verder nog veel plezier en geen ongelukken graag. Wij komen naar verwachting eind april weer naar den Bosch, maar als ik me goed herinner zitten jullie dan al weer in Frankrijk.

    Warme groeten van

    Kees en Tijna

  • 29 Maart 2016 - 08:06

    Annemarie Hamster:

    Gelukkig alle regen gehad!
    Hopelijk blijft het nu droog voor je!
    Nooit geweten, dat je jaloers kon worden op kerkgangers!
    Lieve Freerk, doe voorzichtig en lieve groeten ....from the Sunshine Coast♡♡

  • 29 Maart 2016 - 08:22

    Annemarie Hamster:

    Lieve Freerk.

    Wij wensen je een veilige mooie 4e reisdag, kus!!!!!!
    We volgen je hier met plezier!!!
    En .....voor vanavond.....eet smakelijk!

  • 29 Maart 2016 - 12:14

    Margreet Hamster:

    Lieve Freerk,

    Volg je verslag en je rit vol interesse!
    At gisteren kipfilet en vroeg me af of het naar alligator smaakte.....
    Veilige reis verder,
    liefs van je zus
    Margreet

  • 29 Maart 2016 - 13:03

    Marianne:

    Hoi Freerk,
    Omdat ik mijn reactie niet zie, stuur ik hem nogmaals...kijken of hij nu doorkomt.
    Ik wilde zeggen dat je een spannende rit in de regen goed hebt doorstaan, gelukkig..
    Hoop dat het vanaf nu droog blijft.
    Ook jouw gerecht van gisteravond..

  • 29 Maart 2016 - 13:35

    Marianne:

    ...van gisteravond is weer een avontuur. Mijn berichten worden wat moeilijk cq niet verstuurd.

    De volgende keer beter,
    Groeten van je buurvrouw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freerk

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 21064

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 07 April 2016

The Southern Ride

20 Augustus 2014 - 10 September 2014

Route 66

Landen bezocht: