Dag 5, New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu Dag 5, New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu

Dag 5, New Orleans

Door: Freerk

Blijf op de hoogte en volg Freerk

29 Maart 2016 | Verenigde Staten, New Orleans

Gisteravond naar de beroemde Bourbon Street in het French Quarter geweest. Zo'n 23 jaar geleden was ik er ook al eens en vergeleken met toen is er veel veranderd. Er zijn nu aanzienlijk minder Jazzcafés en veel meer eettenten. De straat lijkt te verpauperen, er loopt jonger publiek dat meer interesse heeft in Hard Rock en Rap muziek dan in Jazz en Soul. In sommige cafés stond zelfs een DJ electronische herrie te produceren. Gelukkig toch nog 2 Jazzcafés gevonden en een café met
een Soul band. Daar blijven hangen en met het hoofdzakelijk wat oudere publiek genoten van de sfeer en de muziek.
Vandaag een motorvrije dag om New Orleans te ontdekken. Vanmorgen eerst naar de Mississippi rivier gewandeld, over de zgn Moonwalk gelopen en daar de grote raderschepen bewonderd waarmee je een tocht over de Missisippi kunt maken.
Via de French Market het French Quarter bezocht waar het bijzonder gezellig was. Op straat speelden diverse Jazz bands en de muzikanten deden goede zaken. Bijna elke toerist gaf gul één of meerdere dollars. 's Middags met een vooroorlogse tram door New Orleans gereden. We kwamen door uitgestrekte woonwijken met brede lanen en uitsluitend vrijstaande huizen. In Bourbon street 's avonds het jazzcafé "Maison Bourbon" bezocht waar een goede jazzband speelde.

  • 30 Maart 2016 - 09:10

    Henk En Marianne:

    Tsja, je wordt ouder papa!!!!! Jouw smaak is een andere dan die van de hedendaagse jeugd. Dat is in Nederland niet anders, denk ik. Maar je zit nu echt in het Walhalla van de muziekindustrie. Geniet van al die muziekstromen.
    Als je "later als je groot bent" en niet meer weet wat je moet doen, kun je altijd nog je saxofoon oppakken en daar ginds een "kapitaal" op straat verdienen. Dan verruil je Frankrijk voor New Orleans en kun je daar een Paukenstraat-club-meeting organiseren.
    Tot later. Liefs van ons.

  • 30 Maart 2016 - 13:27

    Jan & Egidia:

    Lekker zo'n vrije dag en helemaal natuurlijk als je dan in New Orleans bent. Zo te lezen, heb je wel genoten dus dan kun je er morgen weer flink tegenaan, weer wat kilometers vreten. Goede reis weer en tot het volgende verslag

  • 30 Maart 2016 - 20:26

    Marianne :

    Lijkt mij leuke stad! Geniet verder en.... Morgen weer en route! We blijven je volgen

  • 31 Maart 2016 - 09:22

    Annemarie Hamster:

    Samen met ons bezoek Tiny en Dirk , genieten we van je reisverslagen!
    Gelukkig heb je je jazzcafe gevonden!
    Fijne motordag vandaag!XX

  • 31 Maart 2016 - 10:11

    Henk Hamster:

    Klinkt allemaal weer geweldig!!!
    Ik kan mij voorstellen dat in het jazzcafé je handen jeukten om niet met de sax een riedeltje mee te spelen.Geniet verder broeder. Er is weer een kink in de kabel, hopelijk voor 10 april opgelost.Je snapt wel wat ik bedoel.
    Liefs van Lieve en je broer.

  • 31 Maart 2016 - 10:47

    Margreet Hamster:

    Lieve Freerk,

    Jammer dat ik geen motorrijbewijs heb, want ik zou graag met je meerijden..... !
    Benijd je om wat je allemaal ziet; gelukkig kan ik me door je verslagen een voorstelling van alles maken.
    Kijk dus al weer uit naar het volgende.

    Liefs en groeten
    Margreet

  • 01 April 2016 - 12:26

    Kees Van De Pol:

    Hallo Freerk,

    Ik merk dat sommige reacties kennelijk niet doorkomen. De laatste van mij dus ook niet. Ik schreef je iets over ons laatste bezoek aan New Orleans alweer ca. 15 jaar geleden. Toen had je nog behoorlijk wat jazz and soul café's. We zijn toen 's-avonds ook nog in de Preservation Hall geweest. Die was in Peterstreet als ik me goed herinner. Er speelde daar een originele oude stijl jazzband die ik het jaar daarvoor op de Duitse TV gezien had. Een echte belevenis man. Het jongste lid van de band was ca. 70 jaar oud de oudste benaderde Methusalem. Ze waren niet meer zo vingervlug, maar ze speelden met een bezieling die ik zelden heb meegemaakt. Thuis heb ik nog een paar cd's van ze liggen. Hopelijk gaat de rest van je reis vergezeld van zonneschijn, want regen op de motor dat lijkt me maar niks.

    Groeten van Kees en Tijna

















    preservation

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freerk

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 21063

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 07 April 2016

The Southern Ride

20 Augustus 2014 - 10 September 2014

Route 66

Landen bezocht: