Dag 8 van Clarksdale naar Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu Dag 8 van Clarksdale naar Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu

Dag 8 van Clarksdale naar Memphis

Door: Freerk

Blijf op de hoogte en volg Freerk

02 April 2016 | Verenigde Staten, Memphis

In Clarksdale hebben we vanmorgen eerst het Rock en Blues museum bezocht. Dit museum is opgericht door een Nederlander, Theo Dasbach, die in Memphis woont. Clarksdale wordt gezien als de plaats in de staat Mississippi waar de Blues zich heeft ontwikkeld. In het museum hangen de wanden vol met foto's en grammofoonplaten van bekende Blues muzikanten en zangers.
Na het bezoek aan het museum zijn we over de Old Hw 61 naar het Noorden gereden. Een arm gebied in de Mississippi Delta. Onderweg kwamen we veel leegstaande en te koop aangeboden huizen tegen. Het dorp Lula aan het Moon Lake was duidelijk in verval. Evenals gisteren waaide er een harde wind en deed het landschap troosteloos aan. Voor Memphis kwam er meer bebossing en hadden we minder last van de wind. Om 15.00 uur kwamen we aan bij ons hotel dat vlak bij de Elvis Presley Boulevard ligt. Naar Graceland, het landgoed van Elvis Presley was het een kwartier lopen. Het landgoed ligt zo'n 100 meter vanaf de Boulevard waar Het verkeer dag en nacht overheen raast. Aan de overkant van het landgoed zijn de hotels, de restaurants, de souvenierswinkels en is het bureau waar de entreekaarten kunnen worden gekocht. Met een shuttlebus worden de bezoekers naar de overkant van de Boulevard gereden waar de bezichtiging van het landgoed is. Een afstand van hooguit een paar honderd meter. De busjes rijden af en aan. Eenvoudiger, en ook veel gezonder en milieuvriendelijker zou het zijn als men een loopbrug of tunnel had aangelegd om naar de overkant te komen. Maar ja, als je door je overgewicht, dat vele Amerikanen hebben, je nauwelijks nog lopend kunt voortbewegen dan moet je wel gereden worden.
Gedurende de rondleiding krijg je een i-pad en een koptelefoon. In het Nederlands wordt uitvoerige informatie gegeven over het leven van Elvis Presley en alle bezienswaardigheden van zijn landgoed. Na de bezichtiging zijn we weer met de bus de Boulevard overgestoken en hebben daar in een grote hal zijn wagenpark bewonderd en zijn 2 vliegtuigen die buiten stonden geparkeerd. In het Rock en Roll Café waar we wat gingen drinken zijn we ook blijven eten omdat Elvis Presley daar zou optreden. Deze "nep" Elvis leek sprekend, dezelfde haardracht en opvallende kleding. Hij kon ook nog redelijke zingen. Het werd weer een gezellige luidruchtige avond met gezang, gedans en veel Budweiser.

• 02 April 2016 - 19:16

Christien:

Ha, stoere broer!
    Je maakt weer heel wat mee en ziet een boel mooie plaatsen; leuk te lezen dat je ook in New Orleans bent geweest; wij waren er in 1989 tijdens een 5 weekse rondreis door de VS. Toen was New Orleans nog niet getroffen door de watersnood....
    Fijn dat je weer geniet van de reis en het eten (alligator staart...).
    Wij hebben vandaag genoten van de verjaardag van onze zus Margreet; het was rustig zonder jou....en de overige afwezigen, maar wel erg gezellig en we hebben uit volle borst op een traditionele manier toegezongen!
    Goeie reis nog en tot mails.
    Liefs,
    Christien

• 02 April 2016 - 19:45

Jan En Egidia:

Ha Freerk, we zijn het met je zus eens: je maakt heel wat mee en ziet heel veel: Elvis en Graceland! We zijn positief jaloers. En met al die jazz en rock en roll en bluescafe's kan zo'n reis niet meer stuk, toch!

• 03 April 2016 - 11:53

Toosje Steenbruggen:

Lieve Freerk, wat een fantastische reis maak jij. Wat een sfeer! Jammer dat de muziek in New Orleans wat tegen viel. De goede oude jazz is toch je ware. Wij denken nog met veel plezier terug aan onze reis in dit gebied vier jaar geleden. Nog veel plezier en rij voorzichtig. Toosje en Winfried.

• 03 April 2016 - 16:30

Annemariehamster:

Geweldig Freerk, zou ik ook graag gezien hebben ......Graceland.....Top!!!
    Nog gefeliciteerd met je oudste zus!