Route 66 - Reisverslag uit Erick, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu Route 66 - Reisverslag uit Erick, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu

Route 66

Blijf op de hoogte en volg Freerk

28 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Erick

Woensdag 27-8
Vanuit Carthage via Joplin, wat een behoorlijk grote stad is, naar Galena in Kansas gereden. Route 66 gaat slechts 17 mijl door Kansas. In Galena is een beroemd benzinestation dat voorkomt in de film Cars. Vroeger heette het 4 women on the Route, en nu heet het Cars on the Route. We werden bij het benzinestation, dat volledig in de stijl van de film is gerenoveerd, opgewacht door de burgemeester, de sheriff, de hulpsherrif en Melba the mouth die in Cars 2 schijnt voor te komen. Ook was de pers aanwezig die ons op de film heeft gezet wat nog dezelfde dag op het lokale netwerk is uitgezonden. Op het parkeerterrein stond de beroemde Takel met zijn 2 voortanden en Big Red de brandweerauto.
Tijdens ons bezoek kwamen ook Italiaanse toeristen langs waarvan de dames achterop mijn motor gingen zitten om samen met mij op de foto te komen. Alle overige mannen waren stinkend jaloers.
In Afton, inmiddels waren we de grens van Oklahoma gepasseerd, een motormuseum bezocht met Indians en Harley Davidsons.
Onderweg hebben we nog een verzamelaar van Studebakers bezocht die in zijn garage een fantastisch mooie gerestaureerde lelijke eend had staan. Vermoedelijk de enige 2 CV in heel Amerika.
We zijn ook nog gestopt bij the blue whale, een grote walvis van beton waar je doorheen kunt lopen.
Vandaag was een lange rit, honderden kilometers over wegen waar geen eind aan schijnt te komen. Bij de grote steden zoals Tulsa was het erg druk en hebben we de rondweg om de stad genomen. Door de stad had door de talrijke verkeerslichten te veel oponthoud gegeven. Morgen gaan we via Oklahoma City naar het plaatsje Erick vlak voor de grens met Texas.

• 28 Augustus 2014 - 09:21

Marianne&Rob:

Zo te lezen weer een mooie tocht en ja hoor ... je had het voor elkaar met de Italiaanse dames. Je uitstraling hé .. hi.. hi.. zeker in motorpak. Leuke reis verder weer. Tot je verslag van morgen en groetjes van ons.

• 28 Augustus 2014 - 11:04

Margreet:

Ja ja vroeger in Den Haag ook al schoonheden achterop je brommer en 50 jr later is ernog niets veranderd......dat geeft hoop voor de toekomst(?) !
    Doorgaan dus!!!!

• 28 Augustus 2014 - 20:23

Henk :

Hoi Broeder,

Fantastisch wat jij allemaal ziet en meemaakt op de route 66. Wij maken ook veel mee in Saint Siffret, hebben gisteren gefietst rond de Mont Ventoux en daarna nog een autorit gemaakt naar de Dentelles de Montmirail. Gelukkig dat je in je huis 5 wc's hebt, heb blijkbaar iets verkeerd gegeten en schijt me wezenloos, een korte sprint en ben net weer op tijd. Geen zorgen, bij ons vertrek zondag is alles weer picobello. Moet er niet aan denken dat jij dat zou krijgen in je leren pak bij 40° met die Italiaanse schoonheden achterop.
    Morgen de auto volladen met lekkere wijnen uit de cave in Saint Quentin.
    Broeder geniet met volle teugen, doen wij hier ook;
    Groeten van ons beiden.

• 28 Augustus 2014 - 21:16

Marianne En Ton:

Wat leuk dat verhaal over Cars.
    Onze kleinzoons waren er weg van. Ik heb heel wat keren de film meegekeken en het kwartet "moeten " spelen. Ze kenden alle namen uit hun hoofd.ik ga nu de film nog eens met andere ogen bekijken:)groetjes

En Henk: goed poetsen hė?!

• 28 Augustus 2014 - 21:26

Carien:

Waw wat een lange dagen man, uuuuuuren op de Harley! Wat zal je genieten. Leuk om te lezen . Doe voorzichtig en geniet! Gr carien

• 29 Augustus 2014 - 23:18

Eltjo:

Wat kan jij schrijven man!
    Wel leuk hoor, die achtergrond info.
    Kan niet wachten tot m'n pensioen....

Ik heb je nog een mail gestuurd met foto's van mijn project...
    Geniet van de resterende miles daar in de states!

Groeten, Eltjo

• 29 Augustus 2014 - 23:34

Toosje En Winfried:

Goh Freerk, je bent op deze leeftijd nog een jonge god voor de vrouwen. Weet je zeker dat ze voor jou kwamen en niet voor je motor

• 29 Augustus 2014 - 23:40

Toosje En Winfried:

Je was al een jonge god, nu ook nog een filmster! Wil je nog wel met zulke gewone mensen als wij wandelen naar het Pumpke op de Parade in Den Bosch. Veel plezier nog. Winfried en Toosje.