Dag 10 van Fayetteville naar Nashville. - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu Dag 10 van Fayetteville naar Nashville. - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu

Dag 10 van Fayetteville naar Nashville.

Door: Freerk

Blijf op de hoogte en volg Freerk

04 April 2016 | Verenigde Staten, Nashville

Zondag, kennelijk de dag dat de Amerikanen, nadat ze naar de kerk zijn geweest, massaal het gras gaan maaien. Overal zag je onderweg dat men op motorzitmaaiers het gazon aan het korten was. Zo ook een hoog bejaard echtpaar, dat traditioneel gekleed in een denim bib, een tuinbroek, knus tegen elkaar aangedrukt, op een motormaaier probeerde de paar m2 gras die ze om het huis hadden nog korter te maken dan het al was.
Het landschap waar we doorreden lijkt erg op Frankrijk, alleen ontbreken de wijngaarden. In Lynchburg gestopt om de beroemde 150 jaar oude Jack Daniel's whiskey distilleerderij te bezichtigen. Het bezoek was erg interessant. Bij de rondleiding was een gids aanwezig die uitlegde hoe het distillatieproces werkt. Het water dat wordt gebruikt komt uit een eigen bron en wordt gefilterd door zandsteen. Het houtskool om de whiskey te filteren wordt in eigen beheer gebrand. Op het terrein is een timmerfabriek waar de houten vaten worden gemaakt.
Iedere fles Jack Daniel's komt uit één enkel vat en is uniek van smaak. Op elke fles staat het nummer van het vat en de datum waarop de fles is gebotteld.
Het model van de fles is vierkant zodat bij het wegrijden en het afremmen de fles respectievelijk niet onder de autostoel en het rempedaal kan rollen. (grapje van de gids)
Jack Daniël is gestorven aan bloedvergiftiging. Toen hij op een dag vroeg naar zijn werk ging was hij de code van zijn kluis vergeten. Uit frustratie gaf hij de kluis een flinke rotschop waarbij hij een wond aan zijn teen opliep. Deze wond is hem fataal geworden en hij overleed op 61 jarige leeftijd. Ironisch is dat Jack Daniël zijn dood mogelijk had kunnen worden voorkomen door zijn teen simpelweg te desinfecteren met zijn eigen whiskey.
Om 15.00 uur waren we in Nashville waar we het Country Music Hal of Fame museum hebben bezocht. Een enorm gebouw waarin zo'n 140 Country zangers en songwriters zijn opgenomen. Vitrines vol met grammofoonplaten, gitaars, kleding en zelfs auto's, waaronder een van Elvis Presly, worden er tentoongesteld.
Na het bezoek zijn we naar Nashville Broadway gewandeld. Één lange weg met aan weerszijden alleen maar café's, restaurants en souvenierswinkels. Het was er gezellig druk en in elk café speelde een live band country muziek. De aanwezige Amerikenen zongen uit volle borst mee en ook ik heb mijn steentje bijgedragen.

  • 04 April 2016 - 11:22

    Rob&Marianne:

    Wat een leuke reisverslagen van een bijzondere reis. Ook erg leuk dat je steeds een stukje geschiedenis schrijft van het gebied/steden waar je doorheen rijdt en/of verblijft. Een echt unieke reis. Geniet weer ... groetjes Rob&Marianne

  • 04 April 2016 - 16:59

    Margreet Hamster:

    Geliefde broeder,Het is wel een zeer muzikale reis en mooi dat je zelf ook nog hebt meegezongen !
    Hoop dat het een keurig liedje was, dat hebben ze ook zaterdag t.g.v. mijn verjaardag ten gehore gegeven.
    Geniet ze verder!
    Liefs van je zus
    Margreet

  • 04 April 2016 - 20:13

    Martin:

    Freerk, je weet dat ik een wisk(e)y liefhebber ben. Nou wil het dat ik op reis vaak een Jack Daniels bestel. Ik hou van de rooksmaak.Mijn voorstel is dat jij bij mij deze zomer een glas komt drinken en jij mij de verhalen nog eens dunnetjes overdoet, dat hebben we een reden om een tweede glas te nemen...
    Hou je haaks voor de laatste loodjes !
    Martin ( met de groeten van Marianne)

  • 04 April 2016 - 21:32

    Jan:

    Hallo Freerk,
    Nu er whisky in het verhaal sluipt ben ik ook van de partij. Whisky en Country music horen bij elkaar (Rory Gallaghar is er aan ten onder gegaan, maar dat was dan ook een Ier).

    Wat een geweldige tocht maak je weer. Ik ben stik jaloers. Jammer dat ik geen motor rijd, anders was ik vast eens mee gegaan. Leuk ook van al die verhalen en anekdotes. Ben benieuwd naar je volgende avontuur.

    Geniet er van en de groeten van Jan

  • 05 April 2016 - 08:50

    Henk Hamster:

    Lieve broeder,

    de een zit op de motor en de ander zit op het dak dakramen te plaatsen. Wat een verschil, als ik mocht kiezen!!!!!
    Interessant zo'n whiskey rondleiding. Zorg nu maar dat je voor altijd whiskey in huis hebt, voor het geval je een ontsteking krijgt en wat de kluis betreft.... die van mij kan ik eind deze week vullen. Eindelijk kan ik er dan een dikke streep onder zertten.
    Broeder geniet nog de laatste dagen, het is je van harte gegund en komend weekend kan je dan weer heerlijk lepeltje lepeltje liggen.
    Liefs van Lieve en je broer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freerk

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 21010

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 07 April 2016

The Southern Ride

20 Augustus 2014 - 10 September 2014

Route 66

Landen bezocht: