Dag 13, van Robbinsville naar Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu Dag 13, van Robbinsville naar Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu

Dag 13, van Robbinsville naar Atlanta

Door: Freerk

Blijf op de hoogte en volg Freerk

07 April 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

Vandaag de laatste motordag. de dag begon koud, het was een heldere nacht met 3 graden vorst. Gelukkig vertrokken we niet zoals gewoonlijk om 8.00 uur maar een uur later omdat de rit maar 230 km was. De zon had al meer kracht en was het rijden goed te doen. De route leidde door de uitlopers van de prachtige Smokey Mountains, het Cherokee Park en het Natahala National Forest naar de staatsgrens tussen North Carolina en Georgia, de staat waar de reis begon. Totaal zijn we door 9 staten gereden. Georgia, Florida, Alabama, Mississippi, Louisiana, Arkansas Tennessee, Kentucky en North Carolina.
Ook vandaag nog kunnen genieten van de mooie natuur en de goed onderhouden rustige binnenwegen waar je nauwelijks verkeer tegenkomt. In Atalanta de Harley Davidson teruggebracht bij Eagle Rental. Totaal heb ik op de motor 2.057 mijl afgelegd oftewel 3.310 km. Minus de heen- en terugreis en de vrije dag in New Orleans hebben we 11 dagen op de motor gezeten. En daggemiddelde van 300 km.
De hele tocht was het, op de rit van Montgomerey naar Pensacola na, prima motorweer.
Met name in New Orleans, Vicksburg, Memphis ( Graceland ) en Nashville heb ik kunnen genieten van alle muziekstijlen op deze route. de Jazz, Blues, Rock and Roll, en Country muziek.
Het onderlinge contact met de 8 medebikers en de 2 begeleiders, Miranda op de motor als gids en Henk op de volgauto, was heel plezierig. Iedereen deed gezellig mee en omdat de groep niet al te groot was lukte het in de meeste restaurants om met z'n allen aan één tafel te zitten.
Ook vanavond tijdens ons laatste gezamenlijke avondmaal zaten we, op verzoek van de jongste biker Joost, aan één grote tafel in Hooters. In dit restaurant zij de serveersters schaars gekleed. Een heel kort strak zittend oranje broekje en een te klein wit hemdje waar de borsten uitpuilen is de standaard bedrijfskleding. Het was een gezellige afsluiting van een mooie interessante reis die zonder enig vervelend incident zoals ziekte, motorpech of in het ergste geval een ongeluk is verlopen.
Ik heb weer heel veel van Amerika gezien en het blijft een land vol met verrassingen.
Opvallend is het respect dat men toont voor motorrijders. Bij een kruispunt met 4 stopborden waar degene die het eerst aankomt rijden voorrang heeft, liet men ons als groep altijd doorrijden. Ook bij het invoegen hield men in tot wij allemaal waren ingevoegd.
De kleine huisjes op het platteland, nagenoeg allemaal laagbouw zonder verdieping, hebben geen erfafscheiding in de vorm van een hek, haag, schutting, bomen of struiken. De huizen staan op een perfect onderhouden grasmat en er is nauwelijks iets aan gedaan om er een tuin van te maken. De meeste tijd wordt volgens mij besteed aan het oppoetsen van de auto en aan eten.
Over het algemeen is men zeer vriendelijk en behulpzaam.
Als ze horen dat je een buitenlander bent is de eerste vraag " Where are you come from ". Als je dan antwoordt " The Netherlands " dan begrijp je uit hun reactie dat men er wel van heeft gehoord maar geen idee heeft waar het ligt.

Tijdens de reis heb ik mij prima vermaakt en de dagen zijn omgevlogen. Morgen vliegen we niet gezamenlijk terug. Ik vlieg terug met Hans de Groot en zijn dochter Dymphna. Hans heb ik anderhalf jaar geleden met Route 66 leren kennen en hij heeft nu samen met zijn dochter achterop de motor ook The Southern Ride gereden. Wij hebben gelukkig een rechtstreekse vlucht naar Schiphol waar we vrijdag om 10.25 uur aankomen.
Ik vond het leuk om weer een weblog bij te houden en dank iedereen voor de belangstelling en de reacties.
Tenslotte wil ik Miranda en Henk van U.S. bikers hartelijk bedanken voor de uitstekende begeleiding van deze reis. alles was en werd indien nodig gedurende de hele rondreis prima geregeld.
Ik kan terugkijken op een fijne motorvakantie.
Evenals van Route 66 zal ook van The Southern Ride een fotoboek worden gemaakt.

Freerk

• 07 April 2016 - 21:05

Rob&Marianne:

Een rustige en veilige vlucht... tot in 's-Hertogenbosch. Groetjes van je bovenburen.

• 07 April 2016 - 23:55

Jan En Egidia:

Goeie reis!

• 08 April 2016 - 00:56

Henk En Marianne:

Nou lieve Freerk. Dit was het dan weer. Een prachtige reis en veel ervaringen verder. Bedankt voor het delen hiervan.
    Nu nog een veilige reis terug naar huis. Een paar dagen 's Hertigenbosch en dan weer op weg naar St.Siffret, jullie tweede thuishaven. We zien elkaar snel weer.
    Liefs en knuffel Marianne

• 08 April 2016 - 07:10

Annemarie Hamster:

Lieve Freerk,

We hebben je reisverslagen met heel veel plezier gelezen♡♡
    Fijn dat je zo genoten hebt!
    Welkom thuis en alvast een goede reis naar St.Siffret......A Home away from Home......
    Liefs van ons♡♡

• 08 April 2016 - 12:42

Marianne:

Heb jouw eindverslag net gelezen ( je bent inmiddels al geland denk ik). Welkom thuis, zullen we maar zeggen. Denk dat jouw vrouwtje ook blij zal zij dat je er weer bent.
    Fijn dat je zo'n fijne reis hebt gehad....we kijken natuurlijk uit naar je fotoboek met opnieuw verhalen rond deze prachtige trip.