Dag 4 van Pensacola naar New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu Dag 4 van Pensacola naar New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu

Dag 4 van Pensacola naar New Orleans

Door: Freerk

Blijf op de hoogte en volg Freerk

29 Maart 2016 | Verenigde Staten, New Orleans

Wat is de wereld toch een stuk aangenamer als de zon schijnt en dat hebben we vandaag volop mogen beleven. We zijn al vroeg vertrokken omdat we de veerpont over de Mobile Bay moesten nemen. Een overtocht van ruim een half uur. Daar de Hw90 opgereden naar Bayou La Batre richting Biloxi. Een mooie rit door een groot watergebied over hoge betonnen bruggen van soms wel kilometers lang, echte windvangers. In Biloxi aan de vissershaven gestopt bij het Hard Rock Café en daar in het restaurant vol met relikwieën van beroemdheden, zoals Elvis Presley en The Beatles, geluncht. Vanaf Biloxi tot Hancock loopt de Hw90 pal langs het strand, een boulevard van 70 km lang met bij elke T kruising verkeerslichten. Van een groene golf hebben ze kennelijk nog nooit gehoord want elke keer als wij kwamen aanrijden sprongen de lichten op rood dus was het constant afremmen, terugschakelen, wachten, weer opschakelen en op naar het volgende stoplicht. Na Hancock ging de weg over een smalle strook land met aanweerszijden moerassen en meren. De huizen die aan de weg zijn gebouwd staan op houten of betonnen palen van ca. 3 meter hoog. Bij overstromingen houdt men droge voeten maar het is wel steeds trapje op en trapje af. Voor New Orleans begon de verkeersdrukte toe te nemen en werd het file rijden tot ons hotel.

• 29 Maart 2016 - 16:33

Natasia:

Hoi Freerk,

Zoals gezegd volg ik je op de voet ( uhh ik bedoel motor). Van Florida naar Louisiana. Een stuk zonniger zo te lezen. Ik ben nieuwsgierig wat je in New Orleans beleeft. Niet alleen bijzondere bouwwerken, bruggen wateren en moerassen maar ook gister aligitortales gegeten (jij durft). Ik houd de map erbij, want er staan plaatsnamen in je reisverslag die ik niet ken.
    Tot gauw. Natasia

• 29 Maart 2016 - 17:45

Rob&Marianne:

Leuk het Hard Rock Café met relikwieën .. morgen genieten van een vrije dag .... niet verkeerd lijkt ons in New Orleans.

• 29 Maart 2016 - 22:52

Jan & Egidia:

Ha die Freerk,
    Zojuist alle vier je verslagen gelezen. Je hebt intussen al weer heel wat gezien en meegemaakt. Fijn dat het vandaag een mooie droge dag was. We zullen duimen voor jullie dat dit zo blijft. Voor morgen veel plezier gewenst in het mooie en gezellige, ietwat Franse New Orleans. Kijken uit naar je volgende verslag. Tot dan