Route 66 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu Route 66 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu

Route 66

Blijf op de hoogte en volg Freerk

04 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Woensdag 3-9
Vandaag afgeweken van Route 66 voor een bezoek aan Las Vegas.
Het eerste stuk vanuit Kingman was een lange weg door de prairie. Zo'n 60 km voor Las Vegas reden we de bergen in. Een kaal rotsgebergte in allerlei kleurschakeringen, van zandkleurig tot rood en alles er tussenin. Echt een woestijn gebergte, heel indrukwekkend. Bij de Hoover dam gestopt en over de dam van Arizona naar Nevada gelopen. Het niveau van het water voor de dam zakt elk jaar enkele meters. Aan de rotsachtige oevers kun je goed zien hoe hoog het water ooit heeft gestaan. Via een omweg door het Nationale park Lake Mead naar Las Vegas gereden. Een zeldzaam mooie route waar je niemand tegen komt. 20 km voor Las Vegas zagen we vanuit de bergen de stad in het dal liggen. De Stratosphere Tower, waar we zouden overnachten, stak ver boven alle gebouwen uit en was dus gemakkelijk te vinden alhoewel de weg er naar toe gigantisch druk was en het nog 45 minuten duurde voor we er waren. Ingecheckt en geluncht en daarna op de achtste verdieping in een groot openluchtzwembad wezen zwemmen. Toen in de lift met een snelheid van 35 km per uur naar het panorama dek boven in de toren. Hier kon je goed zien hoe immens groot Las Vegas inmiddels is en nog steeds wordt de stad verder uitgebreid.
Om 18.00 uur met de hele groep met de motor over de "Strip", zo wordt de Las Vegas boulevard genoemd, een aantal attracties bezocht. The Venetian was de eerste bezienswaardigheid.
Het is een hotel met casino en de nodige winkels en restaurants. Je kunt er zelfs een gondelvaart maken. Het plafond bestaat uit een blauwe lucht met wolken waardoor je je buiten waant.
Heel knap gemaakt. Naar nog een aantal casino's bezocht te hebben zijn we naar het beginpunt van de strip gereden en hebben bij het beroemde bord " Welcome to Faboulus Las Vegas"
wat foto's gemaakt. Op de terugweg naar het hotel gestopt bij het Harley Davidson café. Hier staat alles in het teken van Harley Davidson. Aan het plafond hangen HD motoren die via een transportsysteem ronddraaien, heel apart. Natuurlijk weer veel bekijks van de vele gelukzoekers die de stad bezoeken. Onvoorstelbaar wat een golvende mensenzee op de trottoirs. En dat dag in dag uit het hele jaar door. Het is hier erg warm, vanavond was het nog 42 graden.
Morgen door de woestijn naar Barstow in Californië. Zal niet de gemakkelijkste dag zijn in deze hitte. De begeleidende auto heeft veel gekoeld water bij zich. Regelmatig wordt er gestopt om ons van vers water te voorzien. Alle motoren hebben een houder op het stuur waar de halve liter flesjes inpassen. Je kunt dus onder het rijden drinken alhoewel het water tijdens het rijden snel warm wordt.

• 04 September 2014 - 09:03

Marianne&Rob:

Zo. Heb je Vegas ook weer meegemaakt. In de hitte. 42 graden in de avond. Dat is inderdaad water drinken, veel water drinken en weinig/geen alcohol. Je zal er wonen/werken.
    Mooie tocht morgen en vooral rustig aan. Groetjes.

• 04 September 2014 - 18:34

Loes En Jac:

Hoi Freek,

Vandaag voor het eerst vanuit ons vakantieadres jouw reisverslag gelezen naar Las Vegas. Als we dit lezen komt er weer heimwee naar dit prachtig land met de vele bijzondere dingen die je daar tegen komt. En zo afwisselend. We wensen jou nog een goede reis toe en gaan je zeker verder volgen.
    Lieve groet van Loes en Jac