Route 66 - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu Route 66 - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Freerk Hamster - WaarBenJij.nu

Route 66

Blijf op de hoogte en volg Freerk

02 September 2014 | Verenigde Staten, Williams

Maandag 1-9
Vandaag is het labor day in Amerika en was het museum in Holbrook wat we zouden bezichtigen helaas gesloten. Na een snel ontbijt bij Mac Donalds, een andere mogelijkheid was er niet, vertrokken via de Interstate 40 en een klein stukje Route 66 naar Winslow. Winslow is bekend om het lied van The Eagles, I am standing on a corner in Winslow. De betreffende corner is een toeristische trekpleister geworden. Het hele kruispunt is gerenoveerd en alles is gefocust op The Eagles die daar ook hebben opgetreden. De rest van de plaats stelt niet veel voor en kent ook weer de dichtgetimmerde en verlaten winkels, motels en benzinestations. Van het in de prairie gelegen Winslow naar Flagstaff dat in een bergachtig gebied ligt. Eindelijk weer een plaats die er goed verzorgd uit ziet. Goed onderhouden huizen en winkels. Duidelijk een plaats waar de mensen het beter hebben. Flagstaff is voor vele toeristen de uitvalsbasis naar de Grand Canyon.
In Flagstaff van Route 66 afgeweken en naar het noorden gereden richting de Grand Canyon, was nog 120 km.
Ik had ingetekend voor een helikoptervlucht boven de Grand Canyon en had de ontzettende mazzel om voorin naast de piloot te mogen zitten waardoor ik een fantastisch uitzicht had. Het uitzicht was adembenemend. Ruim een half uur heb ik intens kunnen genieten van een van de indrukwekkendste natuurverschijnselen op deze aardkloot. Het was een van de mooiste en misschien wel allermooiste ervaring uit mijn kortstondig bestaan.
Na de helikoptervlucht zijn we op de motor nog langs de Grand Canyon gereden en een paar keer gestopt om van de prachtige panorama's te kunnen genieten. Daarna weer zuidwaarts, Terug naar Route 66 waar we bij het plaatsje Williams de draad weer oppakken en morgen vanuit Williams verder rijden naar het westen naar Kingman. Deze keer een route van nog geen 300 km waarvan maar 36 km snelweg.

• 02 September 2014 - 09:17

Marianne&Rob:

Aaahhhh.. de Grand Canyon vanuit de helikopter. Zo jammer dat we er nu helaas geen foto van kunnen zien. Dat zou fantastisch geweest zijn. Maar die foto's zien we later. Zijn daar erg benieuwd naar naar die prachtige natuur. Geniet weer op je volgende etappe. Alles duurt maar even. Groet van ons.

• 02 September 2014 - 10:20

Schelte&Tineke:

Lees met veel plezier je verslagen over wat je allemaal meemaakt en ziet. Zo'n helicoptertrip is natuurlijk helemaal geweldig. Ook je ervaringen met restaurants (o.a. McDonalds, met TV-toeslag of gesloten resp. barbecues) lijken erg authentiek Amerikaans.
    Wij zijn afgelopen zondag weer in FR gearriveerd.
    Een goed vervolg gewenst!

• 02 September 2014 - 14:00

Egidia Paap:

Leuk om te lezen allemaal. Wij hebben toen in onze huurauto ook genoten van de route, maar ook met de auto was de route mooi. Het lijkt ons een extra bijzondere ervaring zo op je motor door Amerika. De Grand Canyon vonden wij ook prachtig. We kijken weer uit naar je volgende verslag. Goede reis morgen en geniet er weer van.

• 02 September 2014 - 20:15

Henk:

Geweldig broer wat jij allemaal meemaakt. Lijkt mij een mooie ervaring om over de Grand Canyon te vliegen. Is het motorrijden niet te vermoeiend na zoveel dagen achtereen?
    Lijken de indianen nog net zo als in de films van Winnetou of is het nu een toeristische attractie? Geniet verder van je fantastische reis.
    Groet, Lieve en Henk.

• 02 September 2014 - 22:11

Gerard En Nelleke:

Hoi Freerk,

Hier op onze luie stoel is het heerlijk lezen over jouw belevenissen. 4 weken 5000 km op de motor is gekken werk, zeggen we, maar natuurlijk is deze reis wel een topbelevenis. En ik ben bang dat wij van de week in Praag niet zo ademloos uit de helikopter kunnen staren. Succes en nog veel plezier.

• 03 September 2014 - 15:24

Marianne V Baaren:

Waw! Martin en ik kunnen meepraten over jouw ervaring in de helicopter. Wij hebben in Alaska vorige week een gletsjervlucht gemaakt met een klein vliegtuigje (op ski's) in het Denali National Park.....ook zo'n prachtige ervaring.
    Geniet vooral verder op je reis.